SimsLusen

Alla inlägg under maj 2016

Av simslusen - 19 maj 2016 16:24

       

Familjen Hawkins bestämde sig för att flytta från Riverview till Sunlit Tides! De tyckte helt enkelt att Riverview inte var rätt plats för barnen att väsa upp på. Dessutom tycker jag om Sunlit Tides mer!

De flyttade till detta vackra strandhus. Det är tillräckligt stort för barnen och hur vackert som helst. Det finns 6 sovrum, så varje barn får varsitt rum och ett gemensamt lekrum. Bortskämda? Ja... 


Det här är ett otroligt kort inlägg, förlåt...

Kraaam 

Av simslusen - 15 maj 2016 17:17

I'm so sorry för att jag inte har uppdaterat på typ en vecka, men när spelet strulade så mycket som det gjorde känner man sig inte direkt sugen på att spela och uppdatera... Jag fick tillslut upp spelet och jag har ett liiitet inlägg med familjen Hawkins. Det hände inte så mycket när jag spelade så inlägget kommer bli extremt kort. Jag kommer lägga upp det så fort jag orkar starta datorn (jag skriver detta från min bärbara nu, jag har en speldator som inte är bärbar). Hoppas ni har tålamod i alla fall...

Kraam

Av simslusen - 8 maj 2016 14:29

Hej allihopa!

Jag vet att jag inte har varit särskillt aktiv på ett tag, och det är på grund av en väldigt tråkig anledning: mitt sims vill inte alls sammarbeta. Så fort jag startar är det helt svart och det laddar och laddar och laddar. Igår kom jag in precis innan vi fick gäster så jag hann inte spela någonting. Jag vill så gärna få upp ett PGC-inlägg men det går inte! 

Jag försöker verkligen göra allt jag kan, men funkar det inte får jag helt enkelt köpa en ny dator. Min dator strular en del och är ganska gammal så den kanske inte klarar av allt mitt cc... Jag menar, det är en hel del pengar man har lagt på det här och det skulle vara extremt tråkigt om spelet bara ger upp.

Så här är anledningen till att jag inte får upp några inlägg av min PGC eller några inlägg över huvudtaget. Jag behöver ju ett fungerande sims för en fungerande simsblogg, eller hur?

Kraaam

Av simslusen - 6 maj 2016 11:43

Hej!

I veckan satt jag och letade runt efter lite storevärldar att ladda ner, om det fanns några gratis liksom... Och då hittade jag en jättejättebra tumblr där det var en person som laddade upp världar och storeinnehåll gratis! Jag har bara en storevärld, Hidden Springs, och jag har länge velat ha fler. Den här hemsidan funkar perfekt och allt funkar. Jag har laddat ner alla världar därifrån och det funkar hur bra som helst. Ja, mer får ni läsa där.

Dock finns inte Barnacle Bay, Sunlit Tides och Roaring Heights där, men jag hittade en annan länk till dem som funkar perfekt.


Gratis storeinnehåll 


Barnacle Bay, Sunlit Tides, Roaring Heights (självklart funkar det att ladda ner de andra städerna här också)


Jag vet att det är många som har stört sig på att det är så dyrt med storevärldar och annat innehåll, så ville jag tipsa om det här. 

Kraam

Av simslusen - 4 maj 2016 09:00

 

Med fyra småbarn i huset är det mycket att stå i för de unga föräldrarna. Speciellt Clavia, eftersom Hal jobbar. Hon är mammaledig och är den som får ta hand om barnen tills Hal kommer hem.

Clavia ringer nästan alltid in till förstärkning i form av en barnvakt. När en barnvakt finns på plats i huset smiter hon iväg till simhallen för att koppla av ett slag.

 

Hal älskar sina barn och han går alltid och gosar med dem för att tänka på annat än sitt stressiga jobb. Han kan knappt vänta tills de blivit äldre och han kan börja "uppfostra" dem. Lära dem gå, prata, köra bil... Han kan knappt bärga sig inför framtiden.

 

Clavia är ofta på simhallen numera. Hon tycker om när det är tyst och skönt och dessutom får hon bra motion.

 

Hon har även börjat skriva en bok om att vara småbarnsmamma.

 

Med mycket spring, barnskrik och stress har familjen anlitat ett hembiträde som städar i huset.

 

Nu äntligen är det dags för fyrlingarna att fylla år. Alla fick rosa hår och det visade sig att både Susanna och Gloria är arvingar!... Jag lyckades alltså på första försöket (tekniskt sett andra) och det är sååå skönt, både för mig och Hal och Clavia, att de inte behöver skaffa fler barn. Dock inser jag att det kommer bli extremt svårt att skilja på barnen...

Bilden ovan: Gloria, arvinge. (ursäkta för den extremt fula tapeten)

 

Susanna arvinge.

 

Maximus.

   

Bethany.

Av simslusen - 3 maj 2016 16:29

Jag är inte alls duktig på att göra hus och rum osv... men jag bestämde mig ändå för att göra om Hawkins kök för det såg helt hemskt ut!

Jag är inte så jättenöjd över själva köket och jag glömde att fixa så att bänkarna och hyllorna hade samma färg... Dock är jag nöjd över dekorationerna och jag tänkte att jag skulle visa upp det för er:

         

Clavia fick även vara med på några av bilderna.


Av simslusen - 1 maj 2016 09:24

Clavia börjar må mer och mer illa igen och hon förstod nästan direkt att hon var gravid.

     

På natten fick Clavia reda på att hon var gravid samtidigt som en inbrottstjuv bröt sig in i huset... Hal är ju polis men allt han gjorde var att svimma?

 

Tjuven smet innan polisen kom och Hal kunde tydligen inte ta tjuven... Nedstämd av sitt misslyckande satte han sig och åt tortellini med ostsås.

   

Clavia gillar ju inte barn, men hon tyckte att det skulle bli liite spännande så hon åkte till sjukhuset för ett ultraljud. Det visade sig en än gång att det var en tjej.

 

Hon åkte sedan in till stan för några ärenden.

   

Dagarna går och Clavias mage blir större och större. Hon passade på att besöka Riverviews höstfestival medan hon fortfarande har tid för det.

(Ursäkta ljuset på dessa två bilder, fullmånen ni vet)

 

   

Klockan 1, mitt i natten, vaknar Clavia av extrema värkar i magen. Hon fattar direkt att bebisen är på väg, och både hon och Hal får panik.

Det visade sig att det blev fyrlingar (måste vara ännu en bugg, men fyrlingar blev det... jag antar att aborten buggade en del.). 3 små flickor och en liten pojke. Bethany fick egenskaperna Ensamvarg och Älskar värmen. Gloria fick egenskaperna Neurotisk och Atletisk. Maximus fick egenskaperna Klumpig och Atletisk, Susanna fick egenskaperna God och Tungsovare.


Skapa flashcards