SimsLusen

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2016

PGC Generation 1 - Del 7

Av simslusen - 16 augusti 2016 08:59

Heej igen! Så igår fick jag äntligen igång Sims igen. Jag vet inte riktigt vad problemet är, men när jag kom in på spelet funkade det perfekt så jag passade på att göra ett PGC-inlägg igen. Det var ju ett tag sen... Jag vet fortfarande inte om spelet funkar som det ska så jag kan inte lova fler inlägg på ett tag.

Efter en lång natt med mycket barnskrik och lite sömn, går Hank till hans nya polisjobb i Sunlit Tides.

 

Med fyra småbarn i huset och två heltidsjobb är det mycet att stå i för Clavia och Hank. Hank har ännu inte bestämt sig riktigt vad han vill jobba med, så när han fick ett erbjudande att jobba inom militären tackade han snabbt ja. Clavia jobbar inom proffsidrotten och jobbar till sent. Så nu mera åker Hank till jobbet tidigt på morgonen och kommer hem ungefär när Clavias arbetstid börjar. Det är svårt att hålla reltionen på topp med så mycket att stå i.

 

Det är svårt att ge alla barnen tillräckligt med uppmäksamhet, men föräldrarna försöker så gott det går.

     

Och så var Clavias dag här! Hon är nu vuxen och hon klarade sig ifrån medelålderskrisen. Hon bestämde sig för att ändra sin frisyr och gjorde det lite kortare och ändrade även lite på si klädstil. (1. För jag har inte varit inne på CAS på ett tag pga mitt spel inte har funkat. 2. Jag ville pröva något nytt på henne.)

 

En dag blir Clavia väldigt sjuk och sjukskriver sig från jobbet. Hela dagen går hon runt i sin pyjamas och ägnar sig åt att sova, läsa böcker och ta hand om barnen. På ett sätt behövde hon verkligen den här lugna dagen, allt har varit så stressigt på senaste tiden.

   

Äntligen är snöflingedagen här! För att fira lite ledighet från deras stressiga jobb, åker Clavia och Hal till till festivalen för att tillbringa lite egentid tillsammans.

 

Clavia bestämmer sig för att dra sig till gymmet för att göra det hon älskar mest; träna. Hon har inte haft tid till att göra det på ett bra tag så hon tog chansen när en av hennes lediga dagar kom.

 

Hon tog även ett avkopplande lerbad.

 

Nu är det äntligen dags för fyrlingarna att fylla år! Det blev någon åldersbugg med Gloria (en av arvingarna) sp jag kommer inte kunna visa henne som barn i det här inlägget, men så fort hon åldras ska jag visa henne!

 

Bethany.

 

Maximus.

 

Susanna (en av arvingarna).

   

Andra skoldagen för barnen och både Maximus och Bethany har dragit på sig en förskylning. och fick stanna hemma. Maximus tillbringade sin dag med att äta, göra läxor och titta på tv.

   

Bethany däremot är väldigt intresserad av att skriva och satt därför framför sin dator och skrev på hennes första bok.


Jag känner att delarna fram tills att barnen blir tonåringar kommer bli ganska tråkiga så förlåt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av simslusen - 22 augusti 2016 18:39

Hej!  Jag har verkligen idétorka (som jag skrev om för något inlägg sen) så om det är någon som har något tips om vad jag ska blogga om får ni gärna kommentera. Jag vet inte riktigt vad ni vill ha för typ av inlägg och vad jag ska lägga ut. Just nu...

Av simslusen - 22 augusti 2016 13:15

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med henne, men jag var trött på spelet och gjorde en sim helt enkelt. Jag har inte riktigt bestämt namnet än, men hon är i alla fall en ungdom som bor i Bridgeport.     ...

Av simslusen - 17 augusti 2016 14:10

Hej! Jag vet att jag precis har kommit tillbaka och allting, men jag känner verkligen inte för att skriva några PGC inlägg. Jag har ett förberett inlägg men jag vet inte när jag ska lägga ut det på bloggen för jag orkar inte. Det är tråkigt att blogg...

Av simslusen - 17 augusti 2016 08:59

Nästa dag var Maximus frisk och åkte till skolan. Bethany är fortfarade sjuk och lägger ner mycket av sin tid på sitt skrivande. Susanna har klarat sig från förskylningen och har högsta möjliga betyg i skolan.   Maximus åkte den dagen med en ...

Av simslusen - 19 maj 2016 16:24

        Familjen Hawkins bestämde sig för att flytta från Riverview till Sunlit Tides! De tyckte helt enkelt att Riverview inte var rätt plats för barnen att väsa upp på. Dessutom tycker jag om Sunlit Tides mer! De flyttade till detta vackra ...

Ovido - Quiz & Flashcards